.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دکتر حامد ذاکریان در گفت‌وگوی عیدانه با «شمال‌نیوز»:
ساری در گذشته خود باقی مانده است / باید به سمت «شهر هوشمند» حرکت کنیم / اعضای ادوار شورای شهر ساری در تحقق شعارهای خود ناکام بوده‌اند
شمال نیوز : این فعال سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی گفت: اگر نظری به اتفاقات شورای شهرساری در چند سال اخیر بیندازیم، می‌بینیم اعضای شورایی که با آرای مردم به پارلمانی شهری راه یافتند، در تحقق شعارهای خود ناکام بوده‌اند و این موضوع نباید از نظر افکار عمومی دور بماند.
ساری در گذشته خود باقی مانده است / باید به سمت «شهر هوشمند» حرکت کنیم / اعضای ادوار شورای شهر ساری در تحقق شعارهای خود ناکام بوده‌اند

شمال نیوز : دکتر حامد ذاکریان در گفت‌وگوی عیدانه با «شمال‌نیوز» سال نو و آغاز نوروز را به مردم شهرستان ساری تبریک گفت و برای شهروندان «احسن‌الحال» آرزو کرد و  با اشاره به حضور تازه‌نفس‌ها در انتخاباتِ پیشِ رو تأکید کرد: ابتدا باید مشکلات را شناخت و سپس با ارائه راهکار علمی و قابل اجرا، اقدام به حل آن کرد.

این فعال سیاسی اجتماعی ادامه داد : اینک که از این نعمت بی‌نظیر حضرت احدیت برخوردار شدیم و به بهار طبیعت رسیدیم، ضمن تبریک فراوان به همه  مردم  شریف ایران اسلامی، هم‌استانی‌ها و مردم نجیب شهرستان ساری، آرزو دارم در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»  نام‌گذاری شده است، با برچیده‌شدن ویروس منحوس کرونا از سراسر دنیا و خصوصاً از سر ملت عزیز ایران اسلامی و هم‌وطنان‌مان که بیش از یک سال است در این شرایط حساس قرار گرفته‌اند، کشور رنگ  نشاط و  سرسبزی و  شادمانی را ببیند و امیدواریم ما و همه خدمتگزاران این نظام اسلامی بتوانیم در آرمانی‌ترین شرایط ممکن در راه خدمت‌رسانی به مردم شریف  شهرستان ساری  قدم برداریم و دست به دست هم در ساختن آینده‌‌ای روشن بکوشیم.

وی همچنین گفت: با یک داده‌کاوی و بررسی دقیق در حوزه مسائل اقتصادی می‌توان دریافت که اقتصاد‌های دانش‌بنیان و مبتنی بر فناوری اطلاعات توانستند پایدار بمانند و همچنین توانستند در این بازه یک‌ساله چالش‌های پیشِ رو را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند و ضمن جذب نیرو و تولیدِ شغل به سودآوری بیشتری روی آورند.
 
این کارشناس مسایل سیاسی و اجتماعی ادامه داد: نکته بعدی این‌که نقش ساختار فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه شهری و شهر هوشمند نیز باید مورد توجه باشد. سازمان‌های متولی این امر می‌توانند با به‌کارگیری برنامه کاربردی و مشورت با نخبگان، این مشکلات را برطرف کنند. در همین شهر ساری می‌توان با کمک سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ساری-فاوا- که یکی از سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری است در بحث تاکسیرانی هوشمند شهری نحوه پرداخت مبالغ به‌صورت کاملاً الکترونیکی انجام داد تا سبب جلوگیری از نقل و انتقال پول به شکل سنتی و کنترل بیشتر بیماری‌های واگیردار و در شرایط فعلی کرونا شود.

وی در پیوند با همین موضوع گفت: از دیگر مزایای شهر هوشمند در شرایط کرونایی این است که از طریق رصد جغرافیایی خط تماس افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند می‌توان برای جلوگیری از شیوع ویروس کمک گرفت همچنین با ایجادساختار هوشمند در حوزه سلامت می‌توان از طریق «تِلِه‌مِدیسن» اقدام به مشاوره به بیماران، تجویز دارو و پیشگیری از بیماری‌ها کرد. از جمله مواردی که می‌توان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرداری  به آن پرداخت پیاده‌سازی میزخدمت الکترونیکی است.

ذاکریان افزود:  شورای شهر با پیشنهاد به  شهرداری جهت جلوگیری از ترافیک ازدحام مردم در شهرداری می‌تواند بسیاری از درخواست‌ها را با در نظرگرفتن جانمایی آیتم‌های خدمات شهری مانند صدور مجوز‌ها، بررسی عوارض و... در پورتال شهرداری، به ارائه خدمات در بستر الکترونیک بپردازد. این روند خودبه‌خود  به جلوگیری از تضییع حقوق مردم، رعایت نوبت‌کاری و حفظ منابع مالی منجر می‌شود.

وی همچنین گفت: اگر نظری به اتفاقات شورای شهرساری در چند سال اخیر بیندازیم، می‌بینیم اعضای شورایی که با آرای مردم به پارلمانی شهری راه یافتند،  در تحقق شعارهای خود ناکام بوده‌اند و این موضوع نباید از نظر افکار عمومی دور بماند.

 این فعال سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی همچنین گفت: هر کدام از شهرها و کلان‌شهرهای مرکز استان،  پایتخت فرهنگی، مذهبی و اقتصادی کشور و جهان اسلام شدند مانند تبریز، مشهد، اصفهان و یزد اما ساری در گذشته خود باقی مانده‌است.

وی ضمن ضرورت حفظ هوشیاری مردم پرسید پرداختن به بهبود معیشت، اشتغال، حفظ محیط‌زیست و ... شعار نامزدها در ادوار گذشته بوده اما تا چه اندازه به این شعارها دست یافتیم؟؟

 دکتر حامد ذاکریان در پایان گفت: اینجانب از مردم شهر ساری درخواست مشارکت حداکثری در انتخابات پیشِ رو را دارم تا مردم فهیم شهرم بتوانند با انتخاب افراد اصلح و بابرنامه، سرنوشت شهر خود را رقم بزنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.